about


IT

Sono una Gemelli del '92, sono diplomata come tecnico del turismo e parlo inglese, spagnolo e francese. Niente a che vedere con quel che mi appassiona oggi, ma la Calabria non è famosa per dar vita ad aspetti lavorativi o a passioni che non siano inerenti con mestieri quali dottore, avvocato, notaio, operaio in genere.
Nel 2011, stanca di lottare contro una mentalità totalmente diversa dalla mia ho preso un aereo che mi ha scagliata in un mondo cosi differente dal mio da sentirmi come Heidi quando vede Francoforte la prima volta. Non avevo le caprette ma cercavo anche io le mie colline, i tramonti mozzafiato e i cieli limpidi.
Non che Milano sia brutta, semplicemente è come trovarsi dall'oggi al domani in un mondo scolorito. Ed è stato li che ho deciso che i colori dei miei ricordi sarebbero diventati la mia tavolozza.
Sono misantropa, preferisco stare da sola in casa piuttosto che mischiarmi nella folla. E che c'entra questo con la fotografia di moda? Non è solo la calca della Fashion Week. Fotografia in generale è un mezzo di comunicazione dell'anima, ed è stata anche la cura di molti miei mali. Per questo spazio in vari campi di quest'arte: utilizzandola come cura ho sperimentato il ritratto, il matrimonio, la moda, il cibo e lo still life. Le foto di paesaggi le lascio ad altri, io li fotografo solo per ricordare. Si perchè AMO viaggiare. Cosi come amo conoscere cose nuove, leggere, assaggiare cibi di Paesi diversi dal mio. Inoltre la mia misantropia si blocca quando sono altrove, la curiosità di conoscere quel che ho visto solo su libri e fotografie ha la meglio sul mio amore per la solitudine.
Adoro il bianco, il noncolore perfetto, e non so mai rispondere alla domanda "Qual é il tuo colore preferito?" perchè ho i miei periodi, come Picasso. Anche se Picasso non mi fa impazzire come Canova e Caravaggio.
Ascolto musica di ogni genere, adoro la cultura giapponese e Banana Yoshimoto.

Non so cos'altro potrebbe interessarvi di me, ma se siete arrivati fin qui... GRAZIE!

EN
I was born in 1992 under the Gemini sign, graduated as technician of tourism and I can speak English, Spanish and French. Nothing to do with what I'm passionate about today. Calabria isn't famous for giving life to aspects of work or passions that are not inherent with jobs such as doctor, lawyer, notary or worker in general.
So in 2011, tired of fighting against a mindset totally different from mine, I took a plane: it was like I've been thrown into a world so different from mine that I felt like Heidi when she sees Frankfurt for the very first time. I searched my hills, my breathtaking sunsets and my clear blue skies.
I am not saying that Milan is bad but it is just like being in a dull colors world. And it was there that I decided that the colors of my memories would become my palette.
I'm misanthropic, I prefer to be alone in the house rather than mingling in the crowd. And what has this to do with fashion photography? You might ask yourself. Well, fashion is not only the crush of the Fashion Week. Photography is a medium of communication of the soul, and it was also the care of many of my ills. That's why I space in various fields of this art: using it as a treatment I experienced portrait, wedding, fashion, food and still life photography. I leave to others landscape photography, I photograph them just to remember. Yes, because I LOVE to travel as much as I love to learn new things, to read, to taste food from countries that are different from mine. In addition, my misanthropy goes off when I'm elsewhere, the curiosity to know what I've only seen in books and photographs have the better over my love for loneliness.
II love the white, for me is the noncolor for excellence. I don't even know how to answer the question "What is your favourite color?" because I have color periods like Picasso. Even if I don't like Picasso as much as I love Canova and Caravaggio.
I listen to every genre of music, I adore japanese culture and the writer Banana Yoshimoto.

I don't know what can I say more, but THANKS for reading this all.